fredag 6 oktober 2017

Jag har iaf lite kontroll...

Den här veckan har gått så sjukt snabbt! Varenda dag har varit uppbokad men jag har trots detta skött både mat och träning. Känns skönt att har kontrollen på iaf något i mitt liv  :-)

Förra veckan hade jag avbokat nästan allt och satt och skrev hela dagarna. Jag hade nästan jobbat ikapp och var sååå nöjd med mej själv. Nu ligger jag efter igen... Så även om helgen är helt ledig blir det att sitta vi datorn en hel del ändå. Sitter jag intensivt 2-3 timmar hinner jag massor, så det är bara att göra. Måste förbereda min resa till Kroatien, nu börjar detaljerna trilla på plats.

Men hösten är här på riktigt nu och då blir värken och fibron sämre. Oavsett hur mycket jag tar på mej så fryser jag konstant. Inte så där som när man får gåshud och tycker det är lite kyligt, som normala människor... nej, inte jag inte... jag har långkallingar och vantar inomhus och är ändå iskall. Jag fryser så det gör ont ända in i benen, i skelettet lixom. Baden blir många och långa och värmedynan i sängen är guld värd, det är det enda som hjälper.

Att då ha en resa att se fram emot är hur underbart som helst! Visst är det jobb, men det gör inget! Jag får sol och värme, kan klä mej i shorts och sitta ute och äta. Dagarna börjar redan vid sju och slutar efter middagen sent på kvällen. Jag ska mest fota och bevaka det som händer under Olivplocknings VM i Kroatien, som enda reporter från Skandinavien. Jag har sett schemat och även om det är späckat, så ser det ut att finnas liiiite tid att ta en pyttestund på stranden också.

Jag tror att nästa vecka ser ok ut när det gäller träning, maten däremot... det är Bak- och Chokladfestival på Älvsjömässan... Även om man försöker att tänka lite så räcker det inte en sån dag, men det är som det är med den saken. Det är bara att njuta av det som stoppas i munnen och ta tag i förfallet direkt. Sånt är live.

Nähä, bäst att fortsätta med alla "måsten", det är lite som ska hinnas med innan vi ska iväg på Pluras show ikväll. Ha koll på instagram @marlenerinda om ni är nyfikna  :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: