måndag 3 juli 2017

Matsedel v 27

Juli är här och vi kan väl hoppas att sommaren kommer på riktigt nu. Jag är ganska trött på det här varannandagsvädret som varit sista veckorna. Vi har iaf målat klart allt som inte är under tak och idag tänkte jag ta tag i innerväggarna på altan. Imorrn borde jag målat sista svängen och det känns hur skönt som helst!

Resten av juli ska gå åt till mej! Jag ska ta tag i promenaderna som blivit lidande under målningen. Maten är hyfsad, men det är dax att börja skriva upp det som stoppas i munnen för att få lite koll igen. Å sömnen måste bli bättre! Jag har varit så stressad över målningen att jag inte ens kunnat sova ordentligt. Nu ska det alltså bli ordning på torpet! I nuläget är det 5-6 kilo som ska bort, det är ungefär det jag gått upp sedan vi gifte oss förra sommaren.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenat och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i ugn med grönsaker 3 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling i tomatsås 4 SP plus pasta
Torsdag: Snabb lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Smakrik räkgryta från Asien 4 SP plus ris
Lördag: Kassler i ugn med broccoli 5 SP plus ris/potatis
Söndag: Afrikans gryta 2 SP plus ris

Kanske inte så somrig mat, men vädret är inte så somrigt heller... ett tips är att göra mycket av lövbiffsgrytan och Afrikanska grytan, det blir jättebra till matlådor  :-)

Ha en riktigt fin vecka och ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: